Pracownie
Program pracowni zbudowany jest wokół zagadnień związanych z funkcjonowaniem komunikatu artystycznego w przestrzeni międzyludzkiej. W wymiarze historycznym Pracownia Multimediów stanowi naturalną kontynuację działań prowadzonych w Pracowni Fotografii i Obrazu Video założonej przez prof. Konrada Kuzyszyna w 2002 roku. Stąd podstawowym środkiem wyrazu jest obraz ruchomy wywodzący się z dziedzin fotografii i video.
Zagadnienia teoretyczne:
• wybrane zagadnienia z historii sztuki
• podstawy semiologii i rola odbiorcy w powstawaniu znaczenia dzieła
• tekst, dźwięk, obraz statyczny i obraz ruchomy jako potencjalne składowe utworu multimedialnego
• Relacja pomiędzy znaczeniem utworu a przestrzenią, w której funkcjonuje (przestrzeń ekspozycyjna–przestrzeń publiczna)
Zagadnienia praktyczne:
• utwór multimedialny jako komunikat wykorzystujący wiele form przekazu
• realizacje obrazu cyfrowego z uwzględnieniem cech strukturalnych medium
• montaż obrazu ruchomego jako forma narracji
• realizacje przestrzenne przy wykorzystaniu mediów łączonych
Pracownia Multimediów jest miejscem spotkań, wymiany myśli i doświadczeń.
Celem zajęć odbywających się w pracowni jest poszerzenie wiedzy studentów na temat potencjału znaczeniowego komunikatu multimedialnego. W oparciu o informacje teoretyczne z zakresu historii zastosowania multimediów w sztuce, znajomość aktualnych możliwości technologicznych oraz bezpośrednie doświadczenie użycia łączonych mediów, student ma dysponować umiejętnościami pozwalającymi świadomie posługiwać się mediami elektronicznymi na polu działań artystycznych.
Charakter zajęć koncentruje się na badaniu współczesnych form obrazowania idei. Dotyczy zależności interpretacyjnej przekazu artystycznego względem aspektów historycznych i kontekstów relacyjnej teraźniejszości. Oprócz realizacji zadań semestralnych konstruowanych na bieżąco w zależności od charakteru grupy, studenci maja możliwość pogłębiania doświadczeń na drodze indywidualnych poszukiwań w oparciu o bazę technologiczną pracowni i pomoc merytoryczną jej pracowników.
W ramach zajęć studenci zapoznają się z wybranymi zagadnieniami historii multimediów, uzyskają wiedzę na temat obsługi urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, poznają sposoby edycji i możliwości prezentacji działań audiowizualnych. Obok wykładów, regularnych projekcji i prezentacji dotyczących ww. zagadnień, studenci realizują zadania rozwijające umiejętność rejestrowania, przetwarzania i prezentowania utworu multimedialnego z uwzględnieniem strukturalnej współzależności jego warstwy formalnej i semantycznej. Poszukiwanie istotności i istotowości przekazu odbywa się poprzez dyskusje dotyczące relacji formy powoływanego utworu, względem potencjału odniesień wynikających z możliwości interpretacyjnych współczesnego odbiorcy.
Charakter zajęć koncentruje się na badaniu współczesnych form obrazowania idei. Dotyczy zależności interpretacyjnej przekazu artystycznego względem aspektów historycznych i kontekstów relacyjnej teraźniejszości. Oprócz realizacji zadań semestralnych konstruowanych na bieżąco w zależności od charakteru grupy, studenci maja możliwość pogłębiania doświadczeń na drodze indywidualnych poszukiwań w oparciu o bazę technologiczną Pracowni i pomoc merytoryczną jej pracownikow.
Grzegorz Demczuk, Podstawa,
performance dokamerowy, 2018
Magdalena Czyżewska, Teoria,
klatka z filmu, 2018
Marta Krześlak, Ruiny moich marzeń,
instalacja, 2018
Adrianna Gołębiewska, Ogródki Działkowe,
wielokanałowa instalacja wideo, 2017
Widok wystawy, A Łódź?,
Szczecin, 2018
Marta Janecka, Moja wina,
klatka z filmu, 2018
Aleksandra Sarna, Dear Stranger,
CGI video, 2018